40.000 meter mars

BELANGRIJK VOOR DE WANDELAAR: IEDER LOOPT VOOR EIGEN RISICO!

Door deel te nemen aan de Midvastenloop, kun je aan den lijve ondervinden, dat heel veel mensen bereid zijn zichzelf in te zetten voor de ander. Het kost tijd, blaren en geld.

16 maart 2024

Start ‘s morgens
Cocer te Rossum naast de kerk

Hoe zit de 40.000 Meter Mars in elkaar?

Heel simpel, je hebt een inschrijfformulier ontvangen via de inschrijving via de website, of gekocht op één van de verkoopadressen en gaat op zoek naar mensen die je willen sponsoren voor elke kilometer die je loopt, of een bedrag ineens.
Hoe meer sponsors, hoe meer geld je bij elkaar wandelt voor het vastenaktieproject. Maximaal kun je 40 kilometer lopen. Als je niet meer verder wilt, kun je het beste sotoppen bij een van de posten vanwaar taxibusjes rijden en word je met een busje terug gebracht naar de blokhut.
De voorkeur stopplaatsen met vervoer terug zijn: post 4 (13 km), post 9 (24 km) en post 14 (34,5 km).

Een voorbeeld:

Stel nu dat je tien sponsors weet te vinden en je weet ze ook te overtuigen dat het voor een goed doel is. Iedere sponsor betaalt je € 0,20  per gewandelde kilometer. Na 24 kilometer kun je niet meer verder. Je haalt bij de stempelpost je laatste stempel en wacht er op het busje dat je terug brengt naar de Cocer in Rossum. Daar krijg je een kaartje waarop vermeld wordt dat je 24 kilometer gelopen hebt. Als je terug komt bij je sponsor betaalt deze je 24 X € 0,20 = € 4,80. Ook kun je er een lekkere kop soep krijgen.
In totaal heb je dus 10 X € 4,80 = € 48,– bij elkaar gelopen voor het goede doel.

HET BEDRAG DAT DE SPONSOR INZET IS NATUURLIJK VRIJ !!

Als je een groter aantal sponsors hebt dan op het inschrijfformulier kan worden vermeld, kun je (gratis) een aanvullend-formulier krijgen op het verkoopadres.
Heb je je ingeschreven via de website, print dan het inschrijfformulier, dat je via de mail hebt ontvangen, meerdere keren.

Wil je het inschrijfformulier (bovenste helft), uiterlijk 17 maart inleveren bij het verkoopadres. Het onderste gedeelte neem je ‘s morgens mee naar de start. Dit lever je daar in en je krijgt dan een startkaart, een routebeschrijving en een button.

Heb je het inschrijfformulier via deze website onvangen, lever het formulier dan ’s morgens voor de start in bij de Cocer en je ontvangt dan een startkaart, een routebeschrijving en een button.

Enkele tips:

  1. Zorg voor een paar stevige schoenen.
  2. Trek goede wollen sokken aan en neem een paar extra mee.
  3. Denk aan de natuur!! Houd de natuurschoon, gooi geen papier, bekertjes, blikjes enz. op of langs de weg, maar gooi ze in de vuilniszakken die langs de route staan.
  4. Bezorg de bewoners, die langs de route wonen, geen overlast.
  5. Volg de aanwijzingen van de organisatie en de E.H.B.O. op.
  6. Loop links van de weg.
  7. S.V.P. bochten niet afsnijden, niet over akkers of door weilanden te lopen.